dilluns, 13 de maig del 2013

7 - Animació d'un flipbook


Descripció de l'activitat: 
L'activitat consisteix en fer un flipbook. Un llibre que conté una sèrie d'imatges que varien gradualment d'una pàgina a la següent, de manera que en passar les pàgines ràpidament les imatges semblin animar-se tot simulant un moviment o altra mena de canvi. El flipbook també és conegut com a llibre animat o llibreta animada.

Procés:
1- Primer vaig pensar sobre la idea de com teniem que fer-ho, sobre quin tipus d'animació curta. Vaig acabar decidint-me per un home que corria per la ciutat i anava fent acrobàcies i diferents tombarelles, em semblava una bona manera de representar un moviment animat en un full.

Vaig agafar una llibreta petita i vaig fer un esbós del que tenia pensat:


Esbós de el projecte a la llibreta petita
2- Quan ja tenia clara la idea vaig decidir fer-ho de veritat, vaig agafar uns fulls i els vaig retallar en formes rectangulars (com un flipbook):
Llàmina abans de retallar
3-Quan la vaig retallar no em va agradar la idea per que els fulls quedaven molt desiguals en les mides i tot massa brut i malament. Aixi que vaig decidir comprar una llibreta petita amb fulls blancs per fer bé i en condicions el flipbook:
Llibreta del flipbook amb la portada i la contraportada tretes
4-Després vaig delimitar la llibreta amb una línia a exactament 3cm des del costat esquerra amb llapis, perque es pogués veure bé el flipbook a l'hora de pasar-lo

Mostra de la llibreta delimitada amb la línea de 3cm
5-Un cop fet tot aixó ya només em va quedar seguir els pasos que tenia a la llibreta en brut a la llibreta del flipbook recalcant alguns detalls i cambiant algunes escenes i ja está.

6- Video del resultat final:

(encara em falta per penjar-lo)



7- Valoració:
M'ha agradat molt aquesta activitat. Aquest tema m'agradava desde fa temps i mai l'havia fet, ja tenia ganes. Encara que hi havia molta feina, ha estat molt divertit. Jo crec que el més dificil és que cuan passes les pàgines es vegin bé tots els moviments dels o del personatge i que siguin tots els fotogrames el més detallats i el més seguits possibles, sino et queda com una exposició de fotos en un video. M'agradaria repetir l'activitat. Proposo que es torni a fer sobre tots d'un mateix tema i així hi haurà més varietat sobre el tema.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada